خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/27 - 10:46
  • زمان مطالعه : 10 دقیقه
سرویس : بین الملل
ابطحی در نشست رسانه‌ای مطرح کرد:

شهید القدس محور برنامه‌های چهارمین گرامی‌داشت شهید سلیمانی

سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد و گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی، برنامه‌های این ستاد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدمجتبی ابطحی صبح امروز (دوشنبه ۲۷ آذرماه) در نشست رسانه‌ای ستاد چهارمین سالگرد و گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن تشریح برنامه‌های این ستاد، گفت: طی سالیان گذشته مشاهد شد که آحاد ملت با احساس اقدام به برگزاری مراسم و گرامی‌داشت مکتب، نام و یاد این شهید عزیز کردند.



وی با اشاره به اینکه همزمانی مراسم گرامیداشت یا رخدادهای اخیر سبب اهمیت این رویداد شده است، اظهار کرد: امروز شاهد هفتادوسومین روز عملیات طوفان الاقصی هستیم که توام با رزم، رزم‌آوران محور مقاومت در فلسطین، یمن، عراق و غیره شده است.



ابطحی ادامه داد: این عملیات یک ‌جهش راهبردی و ترکیبی از نبردهای روز دنیا تلقی می‌شود که سبب شد فطرت‌های انسانی در سراسر دنیا بیدار شوند لذا شنبه های متعددی را مشاهده می‌کنیم که ملت‌ها برای آزادی فلسطین شعار می‌دهند که این همان گفتمان شهید سلیمانی است.



سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد و گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: در واقع این شعار موجب شد همه ملت ها برای آرمان عدالت خواهی مقابل کاخ جور وظلم سفید بایستند؛ حرکت شهید سلیمانی به منظور حمایت از کرامت انسانی و ملت‌ها و حمایت از مظلومان، سبب شده همه منسجم شوند تا جهان جدیدی را خلق کنند.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس، افزود: انسان های باکرامت و شریف رشد و تعالی خواهند داشت و افول و نابودی صهیونیست مسلم است.



ابطحی با اشاره به نامگذاری چهارمین‌سالگرد شهید سلیمانی، گفت: اسماعیل هنیه شهید سلیمانی را شهید القدس نامید و امروز مشاهده می‌شود پس از چهار سال از شهادتش، در نقطه به نقطه محور مقاومت حضور دارد و اثر او دیده می‌شود لذا چهارمین سال به نام شهید القدس نام گذاری شد.



سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد و گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: این سالگرد، مراسم نمادین و ظاهری نیست بلکه دانشگاه برای تربیت افراد است لذا هر جا که نام شهید برده می‌شود، کلاس درس است. انسان امروز به کرامت، رشد، تعالی، آزادگی و خروج از یوق ظالمان و استکبار جهانی نیازمند است و این نیاز را مکتب انقلاب اسلامی و مکتب سلیمانی رفع می‌کند.



وی بیان کرد: امروزه همه آزادی خواهان چشمشان به تهران است تا مکتب اسلامی آنها را یاری کنند؛ امروز با میلیون ها انسان آزاده روبرو هستیم که همچون شهید سلیمانی از استکبار هراس ندارند.



ابطحی ادامه داد: بر این‌اساس جوانان فلسطینی همه تجهیزات دنیای غرب را به سخره گرفته‌اند؛ ۷۳ روز است که مقاومت میدان داری می‌کند و از هیچ موضوعی هراس ندارند که این یعنی مکتب شهید سلیمانی جاری است.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس در پاسخ به سوالی، اظهار کرد: نام شهید سلیمانی مرزها را درنوردیده است؛ در سال نخست سالگرد در آمریکای لاتین کتاب هیرو یا قهرمان و همچنین کتاب عموقاسم چاپ و منتشر شده است.



ابطحی افزود: طلاب جامعه المصطفی نیز که از بیش از یکصد کشور هستند، آثاری را در کشورهای خود منتشر کرده اند؛ البته دوستان شهید سلیمانی در سراسر دنیا اقدامات خود را انجام داده اند زیرا اسم شهید عزت آفرین است.



سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد و گرامی‌داشت شهید حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: مردم کرمان نیز با برپایی موکب های متعدد آماده میزبانی از مهمانان و افراد خارجی هستند که قصد زیارت قبر مطهر شهید سلیمانی را دارند.



وی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص اقدامات این ستاد در حوزه میدان نبرد و مقاومت، افزود: برنامه ستاد گرامیداشت مبتنی بر پیگیری نام و مکتب شهید سلیمانی است و این موضوع را بخش های دیگر باید پیگیری کنند.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس در رابطه با آخرین پیگیری های حقوقی نسبت به شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: وزارت امور خارجه پیگیری های متعددی داشته و تعداد زیادی از حقوق‌دانان بدون مرز نیز اعلام آمادگی کرده اند‌؛ در واقع پرونده حقوقی ترور شهید سلیمانی از سوی قوه قضائیه در حال پیگیری است لذا امروز شاهد هستیم کسانی‌ که که در آن جنایت نقش داشتند ترسیده‌اند، مخفی شده‌اند و پیغام می‌دهند و می‌دانند اقدام آن‌ها به لحاظ حقوقی امکان پیگیری دارد.



سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد و گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: همچنین مجموعه ۲۰ کشور از آمریکای لاتین دادگاهی را تدارک دیده اند تا موضوع را پیگیری کنند.



وی بیان کرد: در این میان با توجه به خلق جهان جدید بعد از طوفان الاقصی، قطعا جنایتکارانی که در شهادت حاج قاسم سلیمانی نقش داشته اند، محاکمه و مجازات خواهند شد.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس در پاسخ به سوالی نسبت به برگزاری برنامه در کشورهای دنیا، ادامه داد: سفارتخانه های کشورمان، وزارت امور خارجه، مراکز اسلامی مانند مرکز اسلامی لندن، محور مقاومت و همچنین بسیاری از دوستان شهید سلیمانی در غرب مراسم های متعددی را برگزار خواهند کرد و از مقام شامخ آن شهید تجلیل خواهند کرد.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس اظهار کرد: امسال روز شهادت سردار سلیمانی با ولادت حضرت زهرا(س) همزمان شده است که این مناسبت بسیار مهم برای ما پیام‌های متعددی دارد. سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با ولادت حضرت امام(ره) هم همزمان شده است.



ابطحی افزود: ۱۰ تا ۱۷ دی به عنوان هفته مقاومت نامگذاری شده و ۱۳ دی روز جهانی مقاومت است لذا نهادها  و گروه‌های مختلف و همچنین پویش‌های متعدد معنوی و اجتماعی برای سالگرد شهادت سردار سلیمانی در حال آماده‌شدن هستند. پویش «عهد می‌بندم حاج قاسم باشم»، با تاکید بر جنبه‌های تربیتی و اخلاقی حاج قاسم برای نوجوانان و جوانان، از مهم‌ترین این پویش‌های مردمی است.



سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد و گرامی‌داشت شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: همچنین اجتماع پرشکوه مردم تهران در میدان ولی‌عصر همزمان با ساعت شهادت حاج قاسم یعنی ۱ و ۲۰ دقیقه بامداد برگزار می‌شود. برپایی موکب‌های عزاداری در سراسر کشور به‌ویژه در استان کرمان از دیگر برنامه‌های سالگرد شهادت حاج قاسم است؛ یادواره شهدای تشییع پیکر حاج قاسم نیز در کرمان برگزار می‌شود.



وی افزود: برگزاری اجلاسیه «مادران قهرمان‌پرور»، اجتماع «دختران حاج قاسم»، اجتماع «زنان و دختران ستاره‌ساز» و اجتماع ورزشکاران در سطح استان تهران از دیگر برنامه‌های سالگرد شهادت حاج قاسم است. همچنین نمایش میدانی «شهید القدس» در بوستان ولایت از سالروز شهادت سردار سلیمانی تا ایام پیروزی انقلاب برگزار می‌شود.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس، گفت: در این میان به مدت ۳۰ شب هم «نمایش بزرگ ژنرال» را خواهیم داشت که روایتی از وضعیت منطقه بعد از شهادت سردار سلیمانی است.



سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد و گرامی‌داشت شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به دیگر برنامه های پیش بینی شده، اظهار کرد: مستند «دوئل بوکمال» از شبکه‌های مختلف سیما در این ایام پخش می‌شود. همچنین مستند «عیدوک بامری» که به روایت مبارزه سردار سلیمانی با اشرار جنوب شرق مربوط است، از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود. دو مستند «شهید القدس» درباره زندگی شهید سلیمانی و «حبیب مقاومت» درباره شکل‌گیری حزب‌الله لبنان، نیز تهیه شده که پخش می‌شود.



وی بیان کرد: برنامه ۱۰ قسمتی «جهان‌مرد» و برنامه «میهمان» هم تولید شده که پخش خواهد شد، رونمایی از کتاب «زندگینامه شهید سلیمانی از تولد تا انقلاب اسلامی»، انتشار کتاب «مجموعه مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های سیدحسن نصرالله درباره شهید سلیمانی»، رونمایی از کتاب «مجموعه سخنرانی‌های شهید سلیمانی در مجامع مختلف» و انتشار دست‌نوشته‌هایی از شهید سلیمانی خطاب به مجاهدان فلسطینی از جمله دیگر برنامه‌های ایام شهادت سردار سلیمانی است.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس ادامه داد: اجرای پویش‌های مختلف برای آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد، تهیه جهیزیه ‌و پویش اهدای خون از دیگر برنامه‌های گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی است.



سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد و گرامی‌داشت شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس درباره زمان برگزاری مراسم اصلی گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: مراسم اصلی ۱۳ دی‌ماه در مصلی تهران بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود. همچنین برگزاری مراسم گرامیداشت در بهشت زهرا و اعزام کاروان‌های مختلف برای زیارت مزار سردار سلیمانی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت این ایام است.



ابطحی افزود: همچنین تجلیل از ورزشکارانی که با حریفان رژیم غاصب اسرائیلی مبارزه نکردند، اجلاسیه بین‌المللی شهدای زن جبهه مقاومت و همایش پژوهشی بررسی حقوقی ترور شهید سلیمانی نیز در ایام شهادت سردار سلیمانی پیش‌بینی شده است.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس، اظهار کرد: همه وجود حاج قاسم برگرفته از مکتب اهل بیت علیهم‌السلام است لذا در مراسم سالگرد و همزمانی با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌ الله، مراسم‌ها رویکرد تکریم و تجلیل خواهد داشت.



ابطحی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ترکیب ستاد مراسم سالگرد، افزود: مکتب شهید سلیمانی به‌صورت دائم امور را پیگیری می‌کند لذا ضرورت ایجاد ستاد مستقل دیده نشد و همه امور از سوی مکتب اجرایی می‌شود.



سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد و گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: بر این اساس با توجه به تمرکز امور بر مسئله فلسطین، بنده سخنگو ستاد خواهم بود.



وی در رابطه با نقش شهید سلیمانی و آرمان خواهی مردم غزه، افزود: روند انقلاب اسلامی روبه رشد است. شهید سلیمانی با توجه به تصمیم گیری‌های به موقع و دیدگاه درست، به آرمان‌خواهی مردم محور مقاومت کمک شایانی کرد.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس، گفت: انتفاضه با شروع سنگ پرانی شروع شد اما با حضور شهید سلیمانی، شاهد تبدیل سنگ‌ها بر سلاح بودیم؛ شهید سلیمانی تلاش داشت باور ما می‌توانیم را ترویج دهد.



سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد و گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: در واقع نقش شهید سلیمانی در جنگ‌های مختلف آشکار شد لذا اسماعیل هنیه ایشان را شهید القدس نامید. فلسطینی ها همواره خود را به شهید سلیمانی می رساندند تا امور جدیدی رو فرا بگیرند.



وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تعداد برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت یاد شهید سلیمانی، بیان کرد: بخشی از برنامه‌ها از سوی مکتب پیگیری می‌شود و بخش دیگری از سوی نهاد ها پیگیری می‌شود که تاکنون به پنجاه عنوان رسیده است. در نهایت این برنامه‌ها افزایش خواهد یافت زیرا مردم برنامه های متعددی را پیش‌بینی کرده‌اند.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص اجرای برنامه‌های بین‌المللی، ادامه داد: برگزاری همایش حقوقی، نشست های جمعی با حضور مهمانان خارجی و بین‌المللی و غیره از جمله برنامه های پیش بینی شده است و این روند بروزرسانی خواهد شد. در واقع در همه برنامه‌ها توسعه مکتب شهید سلیمانی و مقاومت مدنظر قرار دارد.



سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد و گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در پاسخ به سوالی دیگر در رابطه با برنامه‌ها در حوزه سرود و موسیقی، تصریح کرد: اجرای سرود با زبان های مختلف و اجرای ارکستر سمفونی در نقاط مختلف شهر نیز در حال پیش‌بینی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 373164
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار